Společensky zodpovědná firma je firma, která si uvědomuje, že její fungování má určitý dopad na společnost. Dopady může být např ekonomické, sociální či environmentální.
CSR a její hodnoty pro společnost jsou dle mého názoru velice důležité. Chtěl jsem lépe pochopit, jak lze aktivity CSR zlepšit a jak by se mohly stát běžnou praxí pro všechny firmy.
Napadlo mě, že Rompa je vhodná firma, kde bych mohl pro mou případovou studii najít odpovědi na tyto otázky. K mé radosti mohu s klidným srdcem prohlásit, že Rompa je velkou měrou zapojená do CSR aktivit. A co víc, tým Rompy mě a můj projekt přivítal s otevřenou náručí a dělal vše pro to, aby mi pomohl získat potřebná data.
Svůj výzkum jsem namodeloval tak, abych našel důkaz o tom, co je hnací silou pro CSR aktivity. Tento model zkoumá, jak podněty lidí s rozhodovacími pravomocemi (vedení společnosti) angažují manažery k tomu, aby se podíleli na CSR. Model také zkoumá, jak různé tlaky dalších stakeholderů (např. spotřebitelů) ovlivňují zapojení manažerů do CSR. Model bere na vědomí důležitost vnitřní i vnější motivace, a také určuje, která z nich má větší vliv. S ohledem na ekonomické, politické, sociální a etické podněty jsem se také zabýval tím, jakou roli hrají v rozhodování manažerů o CSR spotřebitelé, země, ve které firma působí či různé průmyslové tlaky.
Výzkumem jsem zjistil, že se manažeři Rompy rozhodují pro CSR aktivity i díky podnětům lidí z vedení, i díky vnějším tlakům. To prokazuje, že je ve firmě viditelná hnací síla CSR. To znamená, že CSR aktivity probíhají díky společnému efektu angažovaných jedinců – manažerů Rompy i stakeholderů, kteří mají s firmou co dočinění. Je skvělé vidět, že Rompa aktivně uvažuje nad CSR aspekty a bere je jako důležitou součást podnikání.